Pilates

Nye pilateskurs starter i uke 35. Kursene varer i 6 uker (frem til høstferien) Om du ønsker prøvetime før oppstart kan du få det, i uke 34.

Det blir to forskjellige kurs, du kan lese beskrivelse av kursene under:

  • Pilates for rygg, skuldre og nakke.
  • Stående og sittende plates.

Pilates er en treningsform der vi jobber i rolig tempo. Vi trener både styrke og bevegelighet.

Pilates for rygg, skuldre og nakke.

  • Morgen: Mandag og torsdag kl 10.00-10.45
  • Kveld: Onsdag og søndag kl 20.00-20.45

Du kan velge om du kommer en eller to ganger i uken.

Dette er kurset for deg som føler deg stiv eller ikke sterk nok i rygg og skuldre. Om du vanligvis blir stiv i nakken av trening, kan vi tilpasse øvelsene så de blir bra for deg.

Vi gjør øvelser som både styrker og gjør deg mykere. Øvelsene er enkle og effektive. Dette betyr at kurset passer for deg som ikke har gjort pilates før. Når du blir trygg på øvelsene, og føler deg sterkere, gjør vi treningen gradvis tyngre. Dette gjør at timene også passer for deg som har trent pilates tidligere. Vi gjør øvelser både stående og på matter på gulvet. Vi bruker også lette hjelpemidler som for eksempel strikk, baller og manualer. Dette for å kunne tilpasse øvelsene til hver enkelt. Selv om hovedfokuset for denne timen er rygg og skuldre, gjør vi øvelser som trener hele kroppen.


Stående og sittende Pilates

  • Mandag og onsdag kl 09.00-09.45

Du kan velge om du kommer en eller to ganger i uken

Dette er kurset for deg som ønsker bedre balanse.

Siden timen foregår stående og sittende, passer den bra for deg som ikke har så lett for å komme deg ned og opp fra gulvet.

Selv om hovedfokuset er på bein, hofter og balanse, gjør vi øvelser for hele kroppen. Så dette er en mulighet til å lære gode øvelser for mage, rygg og skuldre. Uten å måtte ligge på en matte. Om du ønsker å komme deg lettere ned på gulvet og opp igjen, tilpasser vi øvelsene. Da kan du bygge opp styrke og balanse. I tillegg kan du også lære bevegelser og teknikker som hjelper deg raskere og tryggere opp fra gulvet.

Som på alle pilatestimene, kan vanskelighetsgraden økes når du har bruk for det. Så vi bruker strikker, manualer og annet utstyr for å gjøre øvelsene passe til deg. Dette betyr at denne timen ikke blir for lett, selv om du allerede kommer deg enkelt opp fra gulvet. Du er velkommen om du bare vil lære nye stående øvelser, så du kan trene uten gulvplass og matte.

Felles for begge kurs:

Når du deltar på kurs, kan du velge mellom klippekort eller medlemskap. Med klippekort betaler du kun for det antall kurstimer du velger. Med medlemskap kan du fortsette å trene pilates eller andre timer etter at kurset er ferdig.
Ved klippekort betaler du 170,- pr pilatestime. Ved medlemskap betaler du fra kr 500,- pr mnd.


Priseksempel:

  • 6 ukers kurs, en dag i uken = kr 1020,-
  • 6 ukers kurs, to dager i uken = kr 2040,-


Om du er usikker, velg klippekort. Du kan endre fra klippekort til medlemskap innen en mnd etter at du har kjøpt klippekortet. Spør om du er usikker, så finner vi ut hva som passer best for deg. Oversikt over alle priser finner du på denne siden.

Dersom du har en konkret skade/begrensing som du går til behandling for, bør du snakke med din behandler før du deltar på timer. Siden øvelsene foregår i rolig tempo, har vi god mulighet til å tilpasse for deg. Jeg har god erfaring med å jobbe rundt smerter og bevegelighets begrensninger. Ta gjerne kontakt på tlf 97067370 eller info@flyt-trening.no om du har spørsmål. (Din behandler kan også ta direkte kontakt om du ønsker det)

Vi har plass til inntil 12 deltakere på Pilatestimene. Det må være minst 4 kurspåmeldinger ved oppstart for at vi skal sette i gang nye kurs.